W tym wszystkim chodzi o ludzi

Opublikowano w dniu 5 stycznia, 2020

Wywiad zrobiony pod koniec 2018 roku, opublikowany na początku 2019.
Wiele się od tego czasu w Rukoli zmieniło. Mamy więcej programów dietetycznych, ogólnopolski zasięg działania, zbudowane struktury, liderstwo.
Ale jedno jest niezmienne: W tym wszystkim chodzi o ludzi...

 – Chcemy, aby klienci byli dobrze poinformowani o tym, co jedzą. Z naszej etykiety można wyczytać pełne informacje o każdym daniu – jego kaloryczność, zawartość makroskładników, a nawet listę składników, z których zostało przygotowane. Nie mamy nic do ukrycia – tak opowiada o tym, co wyróżnia Rukolę spośród innych diet cateringowych, właściciel firmy Dariusz Popławski.

Ilona Adamska: Zamiłowanie do jedzenia, zdrowego stylu życia, a może tradycja rodzinna? Skąd pomysł na założenie firmy RUKOLA CATERING DIETETYCZNY?

Dariusz Popławski Trochę zadziałał przypadek. Decyzja o założeniu firmy nie wynikała z chęci zrealizowania jakiegoś wielkiego marzenia. Autorką pomysłu była moja znajoma, która interesowała się dietetyką i potrzebowała wspólnika, który pomógłby jej w prowadzeniu działalności i w rozwijaniu firmy. Odkąd pamiętam przywiązywaliśmy z żoną dużą wagę to tego, co jemy i staraliśmy się po prostu zdrowo odżywiać. Dodatkowo w tamtym momencie miałem już spore doświadczenie biznesowe, pomyślałem więc, dlaczego nie spróbować. Od tamtej pory minęło ponad pięć lat, firma zatrudnia dziś 30 osób, obsłużyliśmy już tysiące klientów. Dużo rzeczy uległo zmianie, zmienił się rynek, konkurencja i wymagania konsumenta. Rozstaliśmy się też z moją wspólniczką. Przez te lata przekonałem się, że branża cateringowa jest co prawda dużym wyzwaniem, ale daje też wielką satysfakcję i nie żałuję decyzji o wejściu w ten biznes.

Do kogo kierują Państwo swoją ofertę?

Do każdego, bo przecież każdy z nas musi jeść. A tak na poważnie, chcemy docierać do osób, którym zależy na zdrowym odżywianiu. I nie chodzi tu wyłącznie o osoby pragnące zrzucić kilka kilogramów, ale również o te, które po prostu interesuje zdrowy tryb życia. Nieodłączną jego częścią jest regularne i racjonalne odżywianie, a to właśnie zapewniamy.

Lekarze od lat alarmują. W skali europejskiej Polki zajmują obecnie 9. a Polacy 6. miejsce pod względem otyłości. Co roku w Europie umiera z jej powodu ponad milion osób. Czy faktycznie jesteśmy narodem, który nie dba o to, co je? Który wciąż woli pizzę czy cheesburgera w ramach przekąski? Jakie są Państwa obserwacje w tym temacie?

Niestety to smutna prawda i nie dotyczy ona wyłącznie naszego kraju. Problem otyłości to obecnie problem większości społeczeństw cywilizowanego świata. Sięgnięcie po niezdrowe przekąski albo szybkie danie na mieście jest łatwiejsze niż zaplanowanie i przygotowanie zdrowego posiłku. Pocieszające jest to, że stale rośnie liczba osób interesujących się zdrowym jedzeniem, szukających informacji o tym, jakie pokarmy są dla nas dobre, a jakie szkodliwe, jak dietą wspierać zdrowie naszego organizmu. Wciąż jest jeszcze dużo do zmiany na tym polu, jednak trend jest bardzo pozytywny. Przynajmniej tak to wygląda z naszej perspektywy, jako dostawcy cateringu dietetycznego, ponieważ zainteresowanie tego typu usługami cały czas rośnie.

 Mówi się, że ludzie lubią proste rozwiązania. Czy tylko w tym tkwi sukces tzw. diet pudełkowych? Że ma być łatwo, szybko i wygodnie?

Klienci z różnych powodów sięgają po catering dietetyczny. Jedni wybierają go z wygody, inni, bo jest taka moda, jeszcze inni, bo chcą się racjonalnie odżywiać. Pobudki klienta nie mają znaczenia, najważniejsze jest to, że tak naprawdę robią krok w kierunku zdrowszego i lepszego życia. Chociaż łatwość i szybkość dostępu do posiłków jest z pewnością ważnym aspektem przy podjęciu decyzji o rozpoczęciu „przygody” z cateringiem dietetycznym.

Kiedy ma się konkretną wizję funkcjonowanie firmy i jasno wytyczone cele, to zdecydowanie łatwiej osiągnąć sukces w danej branży. Jakie cele stawia przed sobą RUKOLA?

Podchodzimy do naszego biznesu bardzo poważnie i profesjonalnie. Tak też chcemy, żeby postrzegali nas klienci. Naszym celem jest przede wszystkim stworzenie firmy godnej zaufania, do której klienci będą chcieli wracać.

Czym na tle konkurencji wyróżnia się Państwa firma?

Dla nas najważniejszy jest klient. Dbamy o jakość naszych posiłków oraz indywidualne podejście. Dlatego dajemy naszym klientom możliwość wykluczania określonych produktów czy przerwania diety w dowolnym momencie i powrotu w dogodnym czasie. Chcemy też, aby klienci byli dobrze poinformowani o tym, co jedzą. Z naszej etykiety można wyczytać pełne informacje o każdym daniu – jego kaloryczność, zawartość makroskładników, a nawet listę składników, z których zostało przygotowane. Nie mamy nic do ukrycia. Ponadto przez cały czas trwania umowy każdy klient może skorzystać z porad dietetyka. Takie wsparcie często się przydaje, szczególnie gdy nie do końca jest się zadowolonym z efektów chudnięcia.

W jakich miastach jesteście obecni? Mieszkańcy, której części Polski mogą zamawiać Państwa catering?

Najdłużej, bo od pięciu lat, działamy na terenie Trójmiasta i okolic. Od zeszłego roku zaczęliśmy poszerzać obszar naszego działania o następne miasta. Dzisiaj dostarczamy catering również do Elbląga, Warszawy, Łodzi i Wrocławia. Myślimy też o kolejnych kierunkach.

Czy to prawda, że zaopatrujecie się tylko i wyłącznie w produkty u lokalnych dostawców, a mięso kupujecie tylko w miejscach, w których ich pochodzenie jest dokładnie znane? Czy klienci faktycznie potrafią docenić jakość Waszych usług? Jakość przecież ma zawsze swoją cenę.

Korzystanie z usług stałych dostawców wiele ułatwia, dzięki temu wiemy, skąd pochodzą surowce, których używamy do produkcji. Zależy nam nie tylko na ich świeżości, ale również na jakości. Sami poświęcamy wiele uwagi naszemu odżywianiu i staramy się eliminować produkty niekorzystne dla naszego zdrowia. Korzystamy z posiłków przygotowanych w naszej kuchni, dlatego nie wypuścilibyśmy do klientów niczego, czego sami byśmy ze spokojem nie zjedli. Dlatego, jeśli chodzi o jakość, nie uznajemy kompromisu. A że ma to swoją cenę? Za jakością zawsze idzie cena.

Jakie diety cieszą się u Państwa największym powodzeniem i popularnością?

W naszej ofercie mamy osiem różnych programów dietetycznych. Najwięcej klientów korzysta z Diety Zbilansowanej. Jest to nasz podstawowy i najpopularniejszy produkt, przeznaczony dla osób, które nie mają specjalnych wymagań dietetycznych. Dużym zainteresowaniem cieszą się również diety wegetariańskie oraz bezglutenowa i bezlaktozowa.

Czy głodówki pomagają zrzuć zbędne kilogramy? Wokół tego tematu wciąż bowiem toczy się sporo dyskusji?

„Żeby chudnąć, trzeba jeść” – to stwierdzenie najlepiej oddaje nasze podejście do odchudzania. Nasz organizm to bardzo inteligentna maszyna, która do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje odpowiedniej dawki paliwa. Tym paliwem jest jedzenie, oczywiście nieprzypadkowe, ale odpowiednio zbilansowane, czyli takie, które dostarczy wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Drakońskie diety czasem pomagają zrzucić kilka kilogramów, jednak na krótki czas, a po powrocie do „normalnego” jedzenia doświadczamy efektu jo-jo. Trwałą utratę wagi zapewni nam tylko racjonalna dieta w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną. Tak naprawdę potrzebujemy zmiany nawyków żywieniowych i stylu życia, co nie zawsze jest łatwe, ale warto, bo nagrodą będzie zdrowie i doskonałe samopoczucie.

Na Państwa stronie znalazłam takie piękne stwierdzenie: „Ludzie. Nigdy nie zapominamy, że w tym wszystkim chodzi o ludzi. Zapewniamy stabilne i godne warunki pracy, wiedząc, że najlepsze efekty uzyskuje zgrany i doceniany zespół”. No właśnie. Jak zbudować zgrany zespół i znaleźć oddanych pracowników? To oni przecież stanowią ważny filar każdej firmy.

Tak, to prawda – firma to ludzie. Zbudowanie dobrego zespołu to chyba najtrudniejsza część w prowadzeniu biznesu. Kultura wzajemnego szacunku, uczciwość, transparentność, uśmiech, rozwiązywanie problemów na bieżąco i dotrzymywanie słowa nawet w najmniejszych sprawach – to moim zdaniem recepta na zbudowanie zgranej i oddanej drużyny. Traktuję pracownika jak partnera, słucham tego, co ma do powiedzenia, daję możliwość rozwoju, wyznaczam cele, które wspólnie osiągamy. Nauczyłem się, że oprócz wynagrodzenia pracownik oczekuje zadowolenia i spełnienia, a ja staram się zrobić wszystko, aby mu to zapewnić.

Plany na przyszłość?

Jest ich wiele. Obecnie najważniejsza jest dla nas praca nad nowym produktem, który niebawem pojawi się w ofercie. Na tym etapie nie chciałbym jeszcze zdradzać szczegółów. Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że będzie to coś naprawdę wyjątkowego.

Opublikowano dnia 4 lutego 2019 w magazynie Law Business Quality

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Powiązane Posty

Twój Koszyk

0

No products in the cart.

Strona do poprawnego działania wykorzystuje pliki cookies.

Zapisz się do Newslettera!

Zapisz się do Newslettera, żeby otrzymywać wartościowe treści o tym, jak prowadzić zdrowy biznes i rozwijać się jako lider.

Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji o produktach, usługach, nowościach i promocjach dostępnych na stronie dariuszpoplawski.pl. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili. Szczegóły przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.